Østsiden ILF

Håndball

Østsiden ILF, håndball, er en aktiv avdeling med lag i alle aldere fra våre yngste medlemmer på barneidretten til seniorstallen og A-laget vårt. Våre treningsarenaer er Kongstenhallen og Gudeberg skole. I tillegg gjennomfører vi ofte andre morsomme aktiviteter for å variere treningshverdagen og for å motivere. Det er pr i dag ca 300 spillere, lagledere, trenere, dommere og andre aktive som deltar i Østsiden håndballs aktiviteter.

Østsiden er også eier av og driver Norges største håndballcup. Fredrikstad cup som i årlig har ca 580 påmeldte lag og tar imot tusenvis av håndballspillere til Fredrikstad hver Pinse til Norges største håndballfest.

TRIVLE (Våre verdier)

Klubbkulturen i ØILF skal bygge på positive verdier og holdninger. ØILF skal fremstå som en samlende klubb der klubbfølelse og samholdet skal stå strekt. Klubbens medlemmer skal fremstå med gode holdninger og representere klubben på en god måte på og utenfor kamp i klubbens regi står det i vårt VERDI grunnlag. Våre kjerneverdier: T-R-I-V-L-E (betyr: å søke seg frem) de kan du lese mer om på denne siden.

Et tilbud til alle

På Cup opplever vi mye gøy, ikke bare håndball

Østsiden ILF håndball ønsker å være en klubb for alle, derfor har vi lang for alle aldre og alle nivå. Fra de som ønsker mindre treningsnivå til de som ønsker å satse og selvfølgelig for de alle minste spillerne våre mye lek og moro. A-laget vårt rykket nylig opp til 2. divisjon så her er det plass til alle.
Hvert år drar våre lag på cuper både i Norge men også i andre land. I 2016 var f.eks vårt 16 års lag på cup i Barcelona hvor vi kom helt til finalen. Cup er utrolig sosialt og det skjer mye mer enn bare håndballkamper. Vi bor ofte i klasserom på en skole og er sammen hele helgen. Hvis du spør en Øssia spiller hva som er mest moro med håndball, ikke bli overrasket om svaret er CUP!!!! Og selvfølgelig er vi aktive i vår egen Fredrikstad Cup, der er det Østsiden spillere overalt.

Bli med i Østsiden gjengen?

Har du lyst til å prøve deg som håndballspiller og oppleve hvordan det er å være en del at den flotte «Østsiden gjengen» så ta kontakt med oss. Håndball er gøy for alle, både spillere, foreldre, supportere og alle andre som er interessert i spillet. Du bør prøve!!

Ønsker du mer informasjon, ta gjerne kontakt med oss så kan du helt uforpliktende være med på en trening eller to. Da kan du få oppleve hvor gøy vi som spiller håndball har det, både på og utenfor banen. Du finner kontaktinformasjon til lagledere og trener på de ulike lagene her. Østsiden har også sin egen ansatte Sportsjef. Han heter Lars Olsen og du finner også kontakt informasjon til han på den samme siden.

Informasjon om organisasjonen, Østsiden ILF

Østsiden ILF, håndball