Seier i søndagens bortekamp mot Hønefoss

Søndag ettermiddag var A-lag damer på besøk i Hønefoss for et oppgjør i 2. divisjon. Etter litt opp og nedturer den siste tiden så var damene på vinnersporet igjen etter forrige kamp mot Elverum.

Det var de også denne søndagen, ved kampslutt stod det 30-26 til Østsiden damene og dermed ble poengene med tilbake i minibussen til Fredrikstad.

Trener Thomas oppsummerer

Bortekamp mot Hønefoss, og vi forventet oss en mye tøffere kamp enn i hjemme oppgjøret før jul. Hønefoss var gode på skudd utenfra i bred sone, og vi sliter med det bakover. Fremover flyter det bedre, og særlig kantene fikk mye utspill i løpet av kampen. Vi leder fra ca 10 min ut i oppgjøret og helt inn, men klarer ikke å sage de helt. Tilslutt blir det en komfortabel seier. Kampene som har vært i det siste har variert veldig, men gruppa har svart godt i det siste på trening og de siste to kampene. Det blir en spennende innspurt på årets sesong.