Stort oppmøte da Østsiden la frem planene for ny 18 års satsning

Det var stor interesse rundt Østsidens nyutviklede planer for satsning på 18 års klassen neste sesong. Ca 50 personer, både spillere og foreldre hadde tatt turen til Østsidens klubbhus mandag kveld.

e kom for å høre Sportssjef Lars Olsen fortelle om planene som skal gi byens 18 åringer et skikkelig solid tilbud neste sesong. Sportsjefen fortalte at man ønsker både et J18 lag i nivå 1, samt et i nivå 2 og at Lerøy var et mål for klubben, forutsatt at man fikk med tilstrekkelig med spillere, får man til dette så blir Østsiden en flott klubb å utvikles i for byens 18 åringer.

Østsidens mål for J18 prosjektet

Østsiden har jobbet lenge med denne modellen og de fremmøte fikk presentert klubbens mål i forhold til hva man vil oppnå. Dette er en satsning som er viktig for hele byen mener Olsen.

• Skape en naturlig tråd / rekrutering mellom ungdomsavdelingen og senioravdelingen i Østsiden
  • Gi byen et utvidet stabilt tilbud på j18
  • Gi flere muligheten til å spille på høyere nivå (2.div ØILF opp mot elite FBK)
  • Utvikle enkeltspillere til å mestre seniorhåndball

Mange arenaer både å spille og å trene på

Fra før har Østsiden et A-lag i 2. divisjon, et rekruttlag i 3. divisjon og man ønsket også å starte et 6. divisjons senirolag for da er det garantert en kamparena som skal sikre alle den utviklingen man måtte ønske og ha mulighet for fortalte Olsen. Når det gjelder trening så ble planen lagt frem både for halltrening, muligheten til å bruke Østsidens eget Crossfit rom "Østfit" og samarbeidet med Spenst brygga som neste år vil bli åpnet for klubbens 18 åringer.

Et solid trenerteam

Trenerteamet som skal ha ansvaret for prosjektet vil bestå av Lars Olsen som hovedtrener, Thomas Olseng som assistent trener, Kim Erik Larsen som fysisk trener og klubben er i dialog med to andre trenere. Det er klare intensjoner om en egen målvaktstrener og en tredje trener inn i teamet ved siden av Olsen og Olseng. Det er et trenerteam bestående av trenere med lang erfaring fra øverste nivå som tar ansvar for Østsidens J18 satsning. Dette vil være klart i løpet av noen dager.

Stor interresse fra tilhørerne

Etter seanses kunne de som var interresert i flere samtaler med sportsjefen i Østsiden eller var interessert i å bli kontakter skrive seg på en liste og det var veldig mange av de fremmøtte som benyttet den anledningen.

Er du interresrt i å høre mer om denne satsningen ta gjerne kontakt med Sportsjef Lars Olsen på tlf 905 00 236 eller e-post: larsolsen77@hotmail.com